Category: مقالات مفید

مقایسه ی ایلستریتور و ایندیزاین

مقایسه ی ایلستریتور و ایندیزاین در این نوشته از وبسایت کانون طراحی گرافیک و وب هُنُرُ  به بررسی نکاتی که شامل تفاوت ها و شباهت های بین ایلستریتور و ایندیزاین است می پردازیم. همراه ما باشید.

نکاتی درباره کارت ویزیت

نکاتی درباره کارت ویزیت در این نوشته از وبسایت کانون طراحی گرافیک و وب هُنُرُ  به بررسی نکاتی کوتاه در ارتباط با یکی از المان های تبلیغاتی و چاپی که کارت ویزیت است می پردازیم. همراه ما باشید.

انواع ترکیب بندی در گرافیک

انواع ترکیب بندی در گرافیک ترکیب بندی یا کمپوزوسیون به معنای تنظیم جایگاه عناصر یک اثر است که باعث ایجاد حس وحدت وتناسب بین اجزای اثر می شود. تمامی هنر ها مانند موسیقی، معماری، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، شعروداستان و…..دارای اجزاء و ترکیب بندی های متفاوتی هستند.

تاریخچه صفحه آرایی چیست ؟

تاریخچه صفحه آرایی چیست ؟ به دانش و هنر چگونه زیبا ساختن یک متن، سند، کتاب یا صفحه است. تا پیش از اختراع خط و کتابت جوامع روستایی از تجربه های زیادی در این زمینه برخوردار بودند.نقوش سفالینه ها نشان می دهد که جوامع پیش از شهرنشینی به اندازه، ابعاد، تناسبات و تقارن اگاه بودند. […]

سایزهای استاندارد چاپ و شبکه های اجتماعی

سایزهای پرکاربرد استاندارد چاپ و شبکه های اجتماعی در این نوشته فهرستی از سایزهای استاندارد چاپ و شبکه های اجتماعی را برای شما لیست کرده ایم تا به سادگی بتوانید از آنها استفاده کنید. همراه ما باشید.

واحدهای اندازه گیری نرم افزارهای گرافیکی

معرفی و مقایسه واحدهای اندازه گیری در نرم افزارهای گرافیکی برای استفاده از واحد اندازه ها در برنامه های گرافیکی باید این نکته را در نظر گرفت که کاربرد طرح یا فایل مورد نظر برای چه منظوری است و قرار است روی کاغذ چاپ شود یا در مانیتور و صفحه گوشی و به صورت دیجیتالی […]

اینفوگرافیک چیست ؟

اینفوگرافیک چیست ؟ اینفوگرافیک از دو کلمه information و graphic تشکیل شده است و به معنی اطلاعات بصری است و به طور دقیقتر: بیان اطلاعات و داده ها با استفاده از تصاویر و به شیوه دیداری که معمولا با متن و توضیحات مختصر، برای تکمیل انتقال مفاهیم، همراه می شود.

انواع فرمت های مختلف تصویر

انواع فرمت های مختلف تصویر فرمت های مختلف تصاویر هر کدام کاربردی خاصی دارند که این کاربردها با توجه به نیاز کاربر باید انتخاب شود. با این مقاله ی کوتاه همراه هُنُرُ باشید.

مقایسه تصاویر پیکسلی و برداری

مقایسه تصاویر پیکسلی و برداری تصاویر پیکسلی واقع گرایانه هستند اما تصاویر برداری بیشتر حالت نقاشی و غیرواقع گرایانه دارند. که البته هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص به خودشان را دارند. تصاویر برداری می توانند برای تقلید از عکس ها استفاده شوند و برای طراحی هایی که از رنگ های ساده و یکدست استفاده […]